Dodatki i szablony dla MS Office w biurze i nie tylko doszof, fragmenty-ksiazek-heliona2

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Dodatki i szablony
w biurze i nie tylko
Autor: Sergiusz Flanczewski
ISBN: 83-246-1637-3
Format: 158x235, stron: 288
Zawiera CD-ROM
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Zestaw dodatkw do MS Office znacznie uĀatwi Ci Ńycie!
¤
Instalacja i obsĀuga plikw z pĀyty CD Ð od dodatkw do szablonw
¤
Propozycje uĀatwieĺ w Excelu Ð od zaľwiadczeĺ po listy obecnoľci
¤
Nowe funkcje w Wordzie Ð od listy do sumatora
KaŃdy, kto kiedykolwiek pracowaĀ z wykorzystaniem pakietu Microsoft Office, wie,
Ńe aplikacja ta w ogromnym stopniu uĀatwia wykonywanie wszelkich prac biurowych,
takich jak tworzenie dokumentw, tabel, list, zestawieĺ, faktur i grafikw. Czy znajdzie siķ
jednak ktoľ, kto przyzna, Ńe nigdy nie brakowaĀo mu w Excelu lub Wordzie okreľlonych
funkcji czy szablonw, ktre wydatnie przyspieszyĀyby i uĀatwiĀy proces radzenia sobie
ze Ńmudnymi, powtarzalnymi czynnoľciami?
KsiĴŃka âDodatki i szablony dla MS Office w biurze i nie tylkoÒ z doĀĴczonĴ do niej pĀytĴ
CD odpowiada wĀaľnie na te potrzeby, podpowiadajĴc i wskazujĴc, jak skutecznie
oszczķdziě cenny czas. Dowiesz siķ z niej, jak zainstalowaě proponowane dodatki
i szablony do rŃnych wersji pakietu Office oraz jak uŃywaě ich w Twojej codziennej
pracy: do tworzenia harmonogramu prac, budowania katalogw i kartotek, obsĀugi
kalkulatorw z wartoľciami ekonomicznymi oraz zaawansowanych funkcji kalendarza.
Dziķki temu podrķcznikowi Twoja praca z aplikacjami biurowymi MS Office stanie siķ
szybsza i przyjemniejsza!
¤
Kalendarz i wyznaczanie dat ľwiĴt ruchomych
¤
Zmiana zapisu cyfrowego na sĀowny
¤
Podpisy i dane do podpisw
¤
Kalkulatory podatkowe i godzin
¤
Aktualizacja kursw walut NBP
¤
Procedury wykonywane na arkuszu i komrkach
¤
Katalogi Ð tworzenie, obsĀuga, aktualizacja
¤
Szablony skoroszytw, dokumentw i faktur VAT
¤
Datowanie dokumentw
¤
Listy, tabele i liczby rzymskie
¤
Sumator
Odkryj, jak prosta i przyjemna moŃe siķ staě Twoja praca!
dla MS Office
Spis treci
Rozdzia 1. Instalacja dodatków w aplikacji Excel ............................................... 7
1.1. Instalowanie dodatku w wersji Excel 2000/XP/2003 ........................................... 10
1.2. Uruchomienie menu dodatku Helion_EXp2003.xla ............................................. 13
1.3. Uruchomienie paska narzdzi dodatku Helion_EXp2003.xla ............................... 14
1.4. Odinstalowanie dodatku ....................................................................................... 15
1.5. Instalowanie dodatku w wersji Excel 2007 ........................................................... 16
1.6. Uruchomienie menu dodatku Helion_EX2007.xla ............................................... 18
1.7. Uruchomienie paska narzdzi dodatku Helion_EX2007.xla ................................ 23
Rozdzia 2. Funkcje zaimplementowane w dodatku ........................................... 25
2.1. Funkcja Wielkanoc() — wyznaczanie daty wit Wielkanocnych ....................... 26
2.2. Funkcja Slox() — zamiana dodatniej wartoci liczbowej na zapis sowny ........... 29
2.2.1. Uwagi dotyczce stosowania funkcji Slox() .............................................. 29
2.3. Funkcja Slox_m() — zamiana ujemnej wartoci liczbowej na zapis sowny ....... 30
2.3.1. Uwagi dotyczce stosowania funkcji Slox_m() ......................................... 31
Rozdzia 3. Kalendarz — wprowadzanie dat do arkusza ..................................... 33
3.1. Obsuga formularzy .............................................................................................. 34
3.2. Uwagi dotyczce obsugi okien dialogowych kalendarza ..................................... 37
Rozdzia 4. Podpis i dane do podpisu ................................................................ 41
4.1. Podpis ................................................................................................................... 41
4.1.1. Modyfikacja podpisu ................................................................................. 43
4.2. Dane do podpisu ................................................................................................... 46
4.2.1. Wprowadzenie nowego lub modyfikacja istniejcego zapisu
w polu listy wyboru ................................................................................... 48
4.2.2. Zmiana biecego ustawienia .................................................................... 49
4.2.3. Zapis w pozycji daty .................................................................................. 50
4.2.4. Parametry podpisu jako dane do wizytówki firmy .................................... 50
Rozdzia 5. Kalkulatory .................................................................................... 55
5.1. Kalkulator podatku VAT ...................................................................................... 56
5.1.1. Obsuga kalkulatora podatku VAT ............................................................ 57
5.1.2. Modyfikacja stawki podatku VAT ............................................................ 60
5.2. Kalkulator godzin ................................................................................................. 62
5.2.1. Obsuga kalkulatora godzin ....................................................................... 64
5.2.2. Uwagi do obsugi kalkulatora godzin ........................................................ 69
5.3. Kursy walut NBP .................................................................................................. 69
 4
Dodatki i szablony dla MS Office w biurze i nie tylko
5.3.1. Obsuga okna dialogowego “Kursy walut NBP” ....................................... 73
5.3.2. Obsuga kalkulatora dla tabeli A oraz tabeli B .......................................... 76
5.3.3. Obsuga kalkulatora dla tabeli C ................................................................ 80
Rozdzia 6. Procedury wykonywane na arkuszu ................................................. 81
6.1. Komentarze .......................................................................................................... 82
6.1.1. Obsuga okna dialogowego „Komentarze” ................................................ 82
6.2. Wstawianie arkuszy .............................................................................................. 86
6.2.1. Obsuga procedury wstawiania arkuszy .................................................... 87
6.3. Usuwanie arkuszy ................................................................................................. 92
Rozdzia 7. Procedury wykonywane na komórkach ............................................ 95
7.1. Usuwanie wierszy ................................................................................................. 96
7.1.1. Obsuga procedury usuwania wierszy z arkusza ........................................ 98
7.2. Wyrónienie komórek kolorem .......................................................................... 101
7.2.1. Obsuga okna dialogowego
„Wyrónienie komórek wg wybranej zawartoci” .................................. 103
7.3. Zmiana wielkoci liter ........................................................................................ 105
7.3.1. Obsuga okna dialogowego „Zmiana wielkoci liter” ............................. 107
7.4. Podzia zawartoci komórek ............................................................................... 109
7.4.1. Obsuga okna dialogowego „Podzia zawartoci komórek” .................... 110
7.5. Kopiowanie wierszy ........................................................................................... 115
7.5.1. Obsuga okna dialogowego „Kopiowanie wierszy” ................................ 116
Rozdzia 8. Katalogi ....................................................................................... 119
8.1. Obsuga okien dialogowych dodatków typu katalog
na przykadzie katalogu adresów ......................................................................... 121
8.1.1. Wstawianie informacji z katalogu do arkusza kalkulacyjnego ................ 123
8.1.2. Tworzenie danych katalogu ..................................................................... 128
8.1.3. Aktualizacja istniejcego katalogu adresów ............................................ 130
8.1.4. Praca z formularzem standardowym ........................................................ 131
8.2. Uwagi do katalogów ........................................................................................... 136
8.2.1. Katalog pracowników .............................................................................. 136
8.2.2. Katalog towarów ..................................................................................... 136
8.2.3. Katalog adresów ...................................................................................... 138
Rozdzia 9. Szablony skoroszytów ................................................................... 141
9.1. Lista obecnoci ................................................................................................... 142
9.1.1. Przeznaczenie i budowa skoroszytu ........................................................ 142
9.1.2. Dane o pracownikach .............................................................................. 144
9.1.3. Cz nagówkowa listy .......................................................................... 145
9.1.4. Cz specyfikacji dni miesica dla listy obecnoci ................................ 146
9.1.5. Cz specyfikacji dni witecznych dla listy obecnoci ......................... 148
9.1.6. Formatowanie warunkowe ...................................................................... 150
9.1.7. Ustawienia wstpne skoroszytu „Lista obecnoci” .................................. 152
9.2. Kartoteka obecnoci ........................................................................................... 153
9.2.1. Przeznaczenie i budowa skoroszytu ........................................................ 153
9.2.2. Arkusz „Ewrok” ...................................................................................... 154
9.2.3. Formatowanie warunkowe komórek
zawierajcych nazwy dni tygodnia .......................................................... 156
9.2.4. Wyznaczenie dni witecznych w kartotece ............................................ 159
9.2.5. Formatowanie warunkowe komórek
zawierajcych oznaczenia dni witecznych ........................................... 162
9.2.6. Obszar komórek tworzcych zestawienie nieobecnoci .......................... 163
Spis treci
5
9.2.7. Obsuga arkusza „Ewrok” ....................................................................... 164
9.2.8. Ustawienia wstpne skoroszytu „Rok” .................................................... 165
9.3. Kalendarz UNI .................................................................................................... 167
9.4. Zawiadczenie o zatrudnieniu i zarobkach ......................................................... 172
9.4.1. Przeznaczenie i budowa skoroszytu ........................................................ 172
9.4.2. Arkusz „Zawiadczenie” ......................................................................... 173
9.4.3. Aktualizacja obszaru danych dokumentu za pomoc dodatku
„Katalog pracowników” .......................................................................... 176
9.4.4. Wydruk zawiadczenia ............................................................................ 178
9.5. Faktura VAT ....................................................................................................... 179
9.5.1. Przeznaczenie i budowa skoroszytu ........................................................ 179
9.5.2. Cz nagówkowa faktury ...................................................................... 179
9.5.3. Tworzenie czci specyfikacji towarów .................................................. 185
9.5.4. Cz sumujca faktury ........................................................................... 189
9.5.5. Inne rozwizania arkusza „Faktura” ........................................................ 190
9.5.6. Ustawienia wstpne skoroszytu „Faktura” .............................................. 190
9.6. Dowód dostawy .................................................................................................. 192
9.6.1. Przeznaczenie i budowa skoroszytu ........................................................ 192
9.6.2. Arkusz „Dowód” ..................................................................................... 193
9.6.3. Obsuga arkusza „Dowód” ...................................................................... 195
9.6.4. Tworzenie czci specyfikacji towarów — „Dowód dostawy” ............... 198
Rozdzia 10. Instalacja dodatków w aplikacji Word ........................................... 203
10.1. Instalowanie dodatku w wersji Word 2000/XP/2003 ......................................... 205
10.2. Uruchomienie menu dodatku Helion_Word ....................................................... 207
10.3. Uruchomienie paska narzdzi dodatku Helion_Word ......................................... 208
10.4. Odinstalowanie dodatku ..................................................................................... 210
10.5. Instalowanie dodatku w wersji Word 2007 ......................................................... 210
10.6. Uruchomienie menu dodatku Helion_Word2007 ............................................... 212
10.7. Uruchomienie paska narzdzi dodatku Helion_Word2007 ................................. 216
Rozdzia 11. Zapis sowny ................................................................................ 219
11.1. Obsuga procedury zamiany wartoci numerycznej na zapis sowny ................. 220
11.2. Uwagi do konwersji zapisów .............................................................................. 221
Rozdzia 12. Wprowadzanie dat do dokumentu ................................................. 223
12.1. Okno dialogowe kalendarza ............................................................................... 223
12.1.1. Obsuga okna dialogowego kalendarza ................................................. 225
12.2. Okno dialogowe „Kalkulator dat” ...................................................................... 227
12.2.1. Obsuga okna dialogowego „Kalkulator dat” ........................................ 228
12.3. Okno dialogowe „Wykaz wit” ......................................................................... 230
12.3.1. Obsuga okna dialogowego „Wykaz wit ruchomych” ........................ 231
Rozdzia 13. Podpis i dane do podpisu .............................................................. 233
13.1. Podpis ................................................................................................................. 234
13.2. Dane do podpisu ................................................................................................. 235
13.2.1. Wprowadzanie nowego lub modyfikacja istniejcego zapisu
w polu listy wyboru ............................................................................... 237
13.2.2. Zmiana biecego ustawienia ................................................................ 238
13.2.3. Zapis w sekcji daty ................................................................................ 238
Rozdzia 14. Lista ............................................................................................ 241
14.1. Obsuga okna dialogowego „Lista” .................................................................... 242
Rozdzia 11.
Zapis sowny
W rozdziale 2. przedstawiono rozwizanie umoliwiajce zamian zapisu wyraenia
liczbowego na zapis sowny, które mona stosowa jedynie w aplikacji Excel. Jed-
nake z koniecznoci zamiany
liczba na tekst
spotkamy si równie, pracujc w apli-
kacji Word. Z sytuacj tak maj do czynienia na przykad osoby pracujce w dziaach
odpowiedzialnych za przygotowanie wszelkiego rodzaju umów, w których wymagane
jest okrelenie wartoci zawieranych transakcji równie w formie tekstowej. Natomiast
rozmaite listy pac s podstawowym przykadem koniecznoci wyraania wartoci licz-
bowej w formie „sownej”. Dlatego w niniejszym rozdziale omówimy procedur, która
wykorzystuje w tym celu specjalnie zaprojektowane okno dialogowe. Aktywuje je pole-
cenie
Zapis sowny
(rysunek 11.1, oznaczenie 1), umoliwiajce zamian zapisu nume-
rycznej wartoci dodatniej na wyraenie tekstowe.
Rysunek 11.1.
Polecenia aktywujce
procedur zamiany
numerycznego zapisu
liczb na sowny
Po wybraniu z menu
Dodatki — Helion
lub z paska narzdzi
Word — dodatki
polecenia
Zapis sowny
zostanie wywietlone okno dialogowe
Sowo
, pokazane na rysunku 11.2,
w którym dostpne s nastpujce formanty:
przycisk z etykiet
Pobierz
(rysunek 11.2, oznaczenie 1) — uruchamia
procedur wprowadzenia,
pole tekstowe
(rysunek 11.2, oznaczenie 2) — umoliwia wprowadzenie
wartoci, dla której zostanie wykonana procedura zamiany,
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • monissiaaaa.htw.pl