Donald G. Krause sztuka-wojny-w-biznesie- pełna wersja, ebooki` -2271 plików

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Planowanie
I – 1
Dla kierujcych współzawodnictwo jest spraw yciowej wagi.
Współzawodnictwo decyduje, kto idzie do przodu, a kto si cofa,
kto odnosi sukcesy, a kto poraki, kto zyskuje, a kto traci, kto y-
je i kto umiera. W biznesie prawdziwa walka toczy si w umysłach
tych, którzy go tworz, stanowi jego elementy. Kady kierujcy
zna elementy, jakim musi słuy$ — ludzi, którym słuy bezpo-
&rednio, jak swoim zwierzchnikom i osobistym klientom, oraz
tych, którym słuy po&rednio przez produkty i usługi swojej or-
ganizacji. Skumulowany wpływ działa( konkurencyjnych wzmac-
nia lub osłabia Twoj moc i wpływy. Wane jest, aby Twoje kon-
kurencyjne działania były starannie zaplanowane i wła&ciwie
wykonane.
I – 2
Oce( Twoje plany współzawodnictwa za pomoc piciu podsta-
wowych czynników. Aby wybra$ najlepszy sposób działania, osza-
cuj i porównaj siebie i przeciwników. Zwa wszystko.
I – 3
Te pi$ czynników to charakter, klimat, struktura, przywództwo
i informacja.
  16
S
ZTUKA WOJNY W BIZNESIE
I – 4
Charakter to sprawa zasadnicza — duch — osoby lub organiza-
cji. Od charakteru zaley, jak poszczególne elementy biznesu bd
oddziaływa$ na Ciebie i Twoje produkty. Charakter zdecyduje,
czy uznaj Twoje cele za zgodne z własnymi. Jeeli podziel Twoje
przekonania, pójd za Tob. Bd kupowa$ Twoje produkty. Po-
mog osign$ cele.
I – 5
Klimat okre&la wpływ ogólnych warunków biznesowych i kultury
politycznej na sytuacj współzawodnictwa. Aby działania były sku-
teczne, musz by$ przeprowadzane w odpowiednim klimacie.
I – 6
Struktura to sposób, w jaki praca jest zorganizowana i zarzdzana.
To co& innego ni sposób kierowania lud1mi. Do rozwaa( o struk-
turze naley ocena, jak Ty i Twoja organizacja s finansowane; jak
Ty i Twoi pracownicy jeste&cie przeszkoleni; jak udoskonalasz swo-
je umiejtno&ci, jak organizacja udoskonala swoje produkty i usłu-
gi; jak elastyczne bd1 nieelastyczne, wraliwe bd1 niewraliwe
i efektywne bd1 nieefektywne s Twoje procedury. Struktura okre-
&la podstawowe moliwo&ci osób i organizacji.
Struktura to take moda, technologia, praca i materiały, ba-
riery do przekroczenia, kluczowy personel, struktura finansowa
oraz inne czynniki zewntrzne wpływajce na wydajno&$ i rynek.
Oddziaływanie tych czynników decyduje jak łatwo bd1 trudno
bdzie Ci wej&$ na rynek i go zdominowa$.
I – 7
Przywództwo pochodzi z wntrza, wynika z indywidualnych skłon-
no&ci i zdolno&ci. Przywództwo organizacji jest zbiorowo&ci skłon-
no&ci i zdolno&ci kluczowego personelu. Oceniajc przywództwo,
naley rozway$ siedem czynników: szacunek dla samego siebie,
cel, dokonania, odpowiedzialno&$, wiedz, „pozycj na drabinie”
i dawanie przykładu.
 P
LANOWANIE
17
I – 8
Informacja to otrzymywanie faktów — na czas i dokładnie — o rze-
czywisto&ci, warunkach i okoliczno&ciach dotyczcych konkuren-
cyjno&ci. W konkurencji i współzawodnictwie nic nie jest tak wane,
jak fakty! Informacja to take &rodki karmice percepcj innych.
Odpowiednie postrzeganie faktów i fikcji powoduje, e konkuren-
ci i współuczestnicy wykonaj podane przez Ciebie działania.
I – 9
Kady rzdzcy organizacj słyszał o tych piciu czynnikach. Ci,
którzy panuj nad nimi, zwyci, inni zostan pokonani.
I – 10
Rozwaajc konkurencyjn strategi, starannie oceniaj plany i zbie-
raj informacje majce stanowi$ odpowied1 na dalej postawione
pytania.
I – 11
Kto z rzdzcych pobudza entuzjazm i ch$ współpracy w&ród
pracowników i wspólników? Która organizacja wzbudza entuzjazm
i ch$ współpracy w&ród klientów, kierownictwa, pracowników,
dostawców i udziałowców? Kto z rzdzcych stosuje przywództwo
zgodne z siedmioma zasadami? Kto z rzdzcych jest faworyzo-
wany w biecym klimacie politycznym? Która firma jest fawory-
zowana w biecych warunkach i klimacie politycznym? Czyja
strategia jest w stanie silniej wpłyn$ na czynniki znaczce dla ryn-
ku? Czyi pracownicy s lepiej zorganizowani? Gdzie rzeczywi&cie
wspiera si innowacje?
I – 12
Kto z rzdzcych jest lepiej wyszkolony? Która organizacja ma
lepiej wyszkolone kierownictwo, pracowników, klientów i do-
stawców?
 18
S
ZTUKA WOJNY W BIZNESIE
I – 13
Kto z rzdzcych kształtuje i rozwija ludzi? Która organizacja na-
prawd wynagradza zasługi i wspiera osobisty rozwój?
I – 14
Znajc odpowiedzi na te pytania, moesz przewidzie$, czyje plany
maj wiksz szans na sukces?
I – 15
Rzdzcy, który pilnie baczy na te rady, jest pewien sukcesu. Ten,
kto nimi wzgardzi, poniesie porak. Trzeba go zwolni$.
I – 16
Biorc pod uwag ocen ju omówion, rzdzcy musi stworzy$
plany działa( konkurencyjnych, które pozwol mu wzmocni$ swe
siły wewntrz organizacji i siły organizacji na rynku. Przez dzia-
łania konkurencyjne rozumiem takie, które prowadz do konflik-
tu osoby lub organizacji z innymi osobami lub organizacjami.
Wzmacnianie Twoich sił daje Ci konkurencyjn przewag.
I – 17
Wszelka konkurencyjna przewaga opiera si na efektywnej reali-
zacji planów. Marne wykonanie moe zrujnowa$ najdoskonalsze
plany. Doskonałe wykonanie moe uratowa$ plany mierne. Za-
skocz swoich konkurentów chci zmian i zdolno&ci adaptacji.
I – 18
Zatem wci szukaj nowego podej&cia i metod, nowych segmentów
rynku i nowych klientów. Nawet dla produktów popularnych na-
ley szuka$ nowych zastosowa( w&ród starych klientów oraz no-
wych klientów w&ród tych, którzy wcze&niej nie byli rozwaani.
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • monissiaaaa.htw.pl